Friss topikok

  • coveiro: Gratulálok! [Mindkettőnknek - valahogy az én vizsgám is aznapra esett. :-)] Tetszik a derűlátáso... (2012.02.20. 15:26) Öröm a köbön
  • szAida: Köszönöm a szavakat, kedves Péter! (2011.12.16. 22:01) Tévképzetek?
  • Szultán.bp: Kedves Aida! Igazán nincs mit! :-) Nem "idegen", csak ismeretlen. Elnézésedet kérem, illetlen vol... (2011.10.19. 21:42) Valaki öleljen már meg!

HTML

Aida őszinte blogja

Miről szól ez a blog? Mindenről. Érzésekről, vágyakról, gondolatokról. Őszintén. Nem szeretem a hazugságokat, az áltatást, a szerepjátszást. Legfőképpen a magam kedvéért írom, hogy én jobban érezzem magam az írás által. "Kikiáltsam" bánatom, örömöm vagy azt a gondolatot, ami épp foglalkoztat.

2007.11.15. 12:00 szAida

Íme a másik nem

Miért van az hogy ha egy társaságban, mint lány egyetlen ember jelenik meg, akkor az ő szavára semmit nem adnak? Megmagyarázzák tök okosba, hogy miért nem figyeltek oda rá. Utána bután néznek, hogy "dehát mi olyat nem.." és eljátszák, hogy ők a jó fiúk. Igazából arról van szó, hogy mint lányt, lekezelik azt az embert és ha az mondd vmit, akkor azt már a meghallgatása előtt hülyeségnek titulálják el. Mondok egy aranyos példát, ami most eszembe jut: Valakinek problémája van, végig kérdez mindenkit (természetesen kivétel a lány) majd amikor már senki nem tudja megoldani a lány is odamegy, belenéz, kérdez (persze a kérdésre nem jön válasz) majd megoldja a problémát. Erre a reakció "hát ez nem megoldás, ezt már én is csináltam". Nem az hogy "köszönöm" vagy bmi egyéb kedvesség, ami akkor lenne, ha egy másik fiú oldotta volna meg. Persze, ha a lány szóba hozza ezeket a dolgokat, akkor a körülötte lévő fiúk egyként lépnek fel vele szemben és adva a hülyét állítják, hogy már pedig ők olyat nem, és itt is az egyszem lányt hozzák ki sárosként és hülyeként a dologból. Erre kitalálják, hogy hisztizik meg hülyeségeket beszél, majd minden folytatódik a régiben. Lánynak születni egyenlő eleve megkülönböztettként születni. Egy lány társaságnak megvannak a maga elég durva dolgai, de egy fiúval ilyet soha nem csinálnának. Szóval azt hogy a lányok ilyenek, meg olyanok, simán át lehet arra vinni, hogy a fiúk ilyenek, meg olyanok. Ugyanúgy vannak hibáik, az egyetlen különbség a két nem között, hogy az egyik felvállalja a hibáit a másik pedig nem.

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szaida.blog.hu/api/trackback/id/tr76229842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

András 2007.11.19. 14:52:36

Szia

Ne haragudj, de ez nincs így. Nagyon durva általánosítás, kb olyan, hogy akinek kék a szeme az buta. Amit írtál, az egyedül az embertől és a főleg a társaságtól függ, nem pedig a nemtől. Fiú is és sajnos lány is lehet bunkó és szemét...

Ugyanez a hibáink felvállalása. Jellemfüggő. Tudok rá ismerőseim közt példát meg ellenpéldát is.

Remélem nem haragszol meg a véleményemért.

Üdv :)

Aida 2007.11.19. 15:14:01

Szia.

Persze semmi baj, megértem, amit írsz, azt hiszem én meg rosszul fogalmaztam. Nem akartam általánosítani semmit, hisz mindig vannak kivételek, de amikor azt mondják pl. hogy a "magyar lányok szépek" akkor sem úgy értik hogy mind az, hisz rengeteg ellenpélda van, csak ugye sokkal nagyobb arányban talál az ember szépet, mint csúnyát. Ez a példa jutott most hirtelen eszembe. Tehát én nem azt írtam, hogy mindenki ilyen, csak hogy nagy általánosságban ez igaz. Pont ide vág egy idézet, most vhonnan eszembe jutott: "Ha egy férfi csinál ostobaságot, akkor azt mondják, hogy az a férfi hülye. Ha egy nő akkor azt mondják, hogy a nők hülyék." Na ez az általánosítás és sajnos az idézet alkotója nem véletlen alkotta ezt.

Na mind1, szóval köszönöm a kreatív hozzászólást. :)

Üdv:
Aida

TAmás 2007.11.20. 09:57:14

Szia!

Ahogy figyelem azt amit leírtál, kettő dolog jutott eszembe: 1. nagyon rossz társaságod van, és váltani kellene! 2. Nem vagyok biztos benne, hogy éretten látod a dolgokat.. Belegondoltál már, hogy lehet, hogy neked is változnod kellene hozzáállás terén?

Üdv

Aida 2007.11.20. 10:12:57

Igen valóban lehet, és nem mondtam hogy én tökéletes vagyok, sajnos mindenkinek vannak hibái, ez egyértelmű. Viszont 1 év tűrés után az ember lányánál már kiborul a bili és ezt már semmilyen hozzáállással nem lehet tovább tűrni.. A társaság meg nem rossz, legalábbis én nem neveznék azért rossznak egy társaságot, mert csak fiúkból áll. Én bajom, hogy ilyen hülye érdeklődési köröm van.

Pistok 2007.12.06. 22:52:25

Szerintem ezzel a leírással nem igaz, hogy vele van a gond! Persze lehet vele is, de az ilyen jellegű dolgok mindig itt vannak. Hozzáteszem, hogy ezt férfi oldalról is meg és el lehet mondani, mert arra is van rengeteg példa, hogy nő(i nem) felé döntenek, mindössze azért, mert a másik oldal nő.

Saját tapasztalat, férfiként látva ezt! Akadt olyan kolléganőm, akit úgy vettek fel, hogy végigcsináltatták a teljes adminisztrációs, üzemeltetési procedúrát, mert nem hitték el, s máig nehezen hiszik el, hogy ért a szakmájához!

Az pedig, hogy csak fiúkból (férfiakból) áll a baráti köröd, nem probléma szerintem, de az is tény, hogy érdemes elgondolkodni a társaság "barátnak nevezésén", mert nem barát az, aki nem figyel oda a másikra ilyen téren!

P.

D.H. 2008.05.31. 14:10:01

Kedves Aida!

Már elég sokszor történt velem ez, amiről írtál. Sajnos. És így van. Hülyének nézik az egy szem nőt magában a sok fiú közt. Meg levegő...De megfigyelted, hogy ha ketten vannak akkor már nem? Vajon miért? ... Szerintem azért lehet ez az egyszem lány kirekesztés, mert többségben vannak a fiúk, és nekik meg muszáj eljátszani egymásnak az alfa hím baromságaikat. És egy szem lányért nem fárasztják magukat, többet ér a fiúk véleménye. Lehet az a lány Annak Kurnyikova is, tök mindegy mivel számtöbbségben a pasik vannak, hozzájuk alkalmazkodnak.
Ez pedig tényleg igaz lehet, hogy az egyik nem bevallja a hibáit, a másik viszont nem. Pedig mindekettőnek vannak...
Senkinek sem kell elmondani, hogy melyik-melyik.
süti beállítások módosítása